lauantai 14. huhtikuuta 2012

Magnum doppelin hitsausta

Aloitin Magnumin ruostekorjaukset ennen myyntiä.
Korjauslistalla on oikean puolen takalokarinkaari sekä tavaraluukkujen kannet.

Sisälokari oli takana aika pahassa kunnossa.



Vaurioitunut lokari oli niin huonossa kunnossa etä se lähti repimällä irti.


Volkkarin laittamaa räkämassaa oli taas ihan älytön kerros. Pahimmillaan yli sentti.


Sisälokari oli aika rapea, joten otin sitä n. 4cm soiron tuosta pintapellistä sisäänpäin.

Korjasin reunuksen kahdessa osassa jotta sain pidettyä etäisyyden korista alkuperäisenä.

Pystysauman alaosa oli myös korjauksen tarpeessa. Ensin korjasin alimman kerroksen ja sen jälkeen tuon varsinaisen pintapellin. Kaikki saumat on päittäin eikä päällekkäin, paitsi niisä kohdissa joissa on tarkoituskin hitsata päälle.

Pintapelti oli kalliimpi ja piti olla parempi kuin aiemmat, aika viimeistelemätön ja kuhmuinen tämäkin oli. Nyt sitä on vasarrettu tasaisemmaksi ja pohjilla loput.



Vaihdoin vielä tuon puskurin alle tulevan käikäleen vaikkei se näy, sekin oli saanut osumaa kun rengas hajosi.

Seuraavaksi vielä tavaratilan luukkujen korjaus ja paikka maalaus, siitä saa jatkaa sitten uusi omistaja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti